Tjänster

Vi vässar ledarskap! 

Tänk dig ett fotbollslag som ska vinna matcher och cuper! Men de tränar inte! För det finns varken tid eller resurser! Eller ork och ansvar för att det ska ske.  Tänk dig en organisation med samma förhållningssätt. Jobbar du i en sådan organisation?

Nä, tänkte väl det! För visst jobbar du i organisationen som vet att ett lärande och fokus på träning krävs för att skapa nya resultat. Som vet att lärande ökar arbetsglädje, som i sin tur är en av de viktigaste parametrarna för ökad effektivitet (och därmed ökad lönsamhet).

Säljpassion hjälper ledare som vill lära mer, träna, testa nytt, få feedback, justerar och växer i sin roll. Vi hjälper ledare och organisationer att växa och bli sitt bästa jag!

Delar i våra ledarskapsprogram:

  • Att skapa följare – Vad krävs?
  • Allt börjar med ett WHY – hur får du dina medarbetare att tro på det du tror på?
  • Situationsanpassat ledarskap
  • Att skapa arbetsglädje
  • Målstyrning
  • Svåra samtal och feedback
  • Grupputveckling

Alla våra program är individuellt anpassade efter kunders behov. Vi kör både stora grupper och individuell träning.

Vi utvecklar kundmötesteknik!

Vi får ofta höra att våra säljutbildningar inte liknar andra. Det handlar mer om att vässa beteenden och övertygelser än att stirra sig blind på tekniker. Det är vi glada över att höra! För oss är det viktigt att lärande och träning är kul!

Exempel på kompetenser som vi tränar våra säljare i är:

  • Hur resultat – övertygelser- känsla och beteenden hänger ihop! Vi jobbar med att “krossa” egna begränsningar och valda sanningar för att skapa nya resultat.
  • Förberedelser inför kundmöten. Det finns säljare som kommer in på kundmöten och kör lite lätt på känsla, utan förberedelse. Ungefär som att gå på fest utan rätt kläder, håret på svaj och sminket under ögonen! Detta är lätt att ändra med lite nya verktyg.
  • Att sälja är att hjälpa en kund att köpa. Det kräver proaktivitet och ett språk som förutsätter framgång. Ett superspännande område som vi fördjupar oss i.
  • Att skapa en inledning som får kund/publik att reflektera och agera, och känna att en säljare “sticker ut”!

Alla våra program är individuellt anpassade efter kunders behov. Vi kör både stora grupper och individuell träning.

Vi stärker kundservicegäng!

Kundservicemedarbetare kan ibland känna oro och stress när ledningen ställer ökat krav på proaktivt arbete. Jag brukar säga att kundserviceavdelningar är som en oslipad diamant som kan skapa ett enormt värde för företaget (och kund). Kundservice möter befintlig kund och har allt att vinna att våga (och vilja) hjälpa kunden att köpa mer. Kunden har ingen aning om vad de kan få, men det vet en kundservicemedarbetare. En vanlig utmaning är att man bara ger kunden det kunden ber om! Och med det följer en kund som inte får vad de faktiskt kan få! Våra kundservicekunder brukar älska vår träning. Det gör oss stolta! Exempel på kompetenser som vi tränar i våra upplägg är:

  • Vad är kundservice uppgift? (varför finns ni som funktion i ert företag?)
  • Självbild och roll: Vad innebär det att sälja och hur måste man ställa om som medarbetare om man tidigare sett på rollen som en reaktiv ordermottagning? (så är det inte alltid, men det är vanligt)
  • Övertygelser: Vad behöver jag tro på för att hjälpa mina kunder? Mig själv, mina produkter, mitt budskap etc

Alla våra program är individuellt anpassade efter kunders behov. Vi kör både stora grupper och individuell träning.

Slå en signal så får jag höra mer om din utmaning och hur vi kan skapa en resa framåt tillsammans!